tirsdag den 29. maj 2012

LØBE-SKOS-TIP


LØBE-SKOS-TIP: VARIATION
For 35 år siden begyndte jeg at løbe iført tennissko (lærredssko med gummisål). Det var det "man brugte" i min familie.
Efterfølgende har jeg købt sko efter økonomiens formåen - men altid forsøgt at købe det "sidste nye".
 I pinsen læste jeg om de nye letvægtsløbesko.
Det ene sted stod der, at
1. letvægtssko giver dig hurtigere løbetid, fordi de vejer mindre
Det andet sted stod der
2. flade løbesko eller "barfods-løbesko" giver længere/bedre løbe-økonomi - sandsynligvis fordi senerne kan give mere "sprint"
(frit fortolket efter magasinet Aktiv Træning juni udgaven)
Jeg må bare konstatere, at der ikke er sket så meget nyt under solen! - Og (måske) er den vigtigste årsag til, at jeg indtil nu har været forskånet for større skader, er jeg hele tiden har skullet prøve det sidste nye - og derfor fra tid til anden har skiftet sko-typpe - VARIERET MINE LØBESKO!.

Ingen kommentarer: