lørdag den 16. april 2011

MANGLER DU EN GOD UNDSKYLDNING FOR AT SPISE PÅSKEÆG?

Jeg har en tendens til at læse og huske det, der passer ind i mit kram. Så da faldt over en artikel udgivet d. 22.3.11 med overskriften ”Why chocolate is good for the heart” var jeg straks meget interesseret. Endelig en artikel, hvor jeg måske var sund på forhånd – og ikke behøver at ændre i min madplan!’ Det er endvidere lidt morsomt, synes jeg, at artiklen i rammeste alvor fortæller, hvor let man kan tilføje chokolade til ens diet uden brug af ekstra kosttilskud!!


Artiklens referencer er fra USA's Nationale Medicinske Bibliotek/Nationale Sundheds Institut, så må det jo være sandt!

Artiklen giver ikke mindre end 8 argumenter for at chokolade med mere end 75% cacao er godt for hjertet og blodomløbet. F.eks. formindsker det LDL (det dårlige kolesterol), det øger HDL (det herlige kolesterol), øger insulin følsomheden (dvs. hjælper blodsukkeret) samt sænker blodtrykket.

For en chokolade elsker som mig er det en god nyhed. Jeg kan kun ærgre mig lidt over, at desværre gælder det samme for chokolade som for alle andre fødevarer – lidt er godt – dobbelt så meget er ikke dobbelt så godt.

Du ønskes en RIGTIG GOD PÅSKE med eller uden Påskeæg.

Ingen kommentarer: